Mulianya! Lelaki Ini Bina 'Rumah' Untuk Anjing Di Klang



Cerita Sebenar Lelaki Melayu Bina 'Rumah' Untuk Anjing Di Klang

Seorang lelaki melayu memuat naik gambar seekor anjing betina beranak 8 ekor anak anjing di hadapan rumahnya. Anjing betina itu sedang menyusukan anak-anaknya di bawah pokok di tengah hujan.


Pilu melihat keadaan anjing itu, Padil Bedul membina tempat berteduh sementara berasaskan kain guni, kanvas dan payung lama. Dia juga membeli makanan bagi anjing betina itu agar tidak kelaparan.









Keperihatinan beliau itu telah mendapat 386 shares di Facebook.

Padil juga turut berkongsikan petua di bawah,

"Baca bismillah 7 kali. Ludah air liur kita dan gaul dalam makanan dia. Insya Allah nanti anjing tu akan kenal kita dan boleh cam bau kita serta tidak akan menyalak garang kepada kita. Kalau menyalak pun cuma menyalak untuk welcome kita."

Menurut Padil, anjing ini dulu bertuan, namun tuannya telah berpindah ke tempat lain. Anjing ini dipanggil dengan nama Jecky oleh tuannya.


Menurut cerita, Jecky telah dihantar ke satu kawasan di Bukit Naga. Tetapi setelah beberapa bulan, Jecky pulang ke tempat asal untuk mencari tuannya. Malangnya rumah yang menjadi tempat tinggal Jecky telah kosong & tiada berpenghuni. Tuannya telah tiada. Maka Jecky berkeliaran di kawasan Bandar Puteri sehinggalah dia melahirkan anak-anaknya di hadapan kawasan rumah Padil.


Daripada rumah yang berasaskan kain guni, kini Padil telah menyediakan tempat tinggal yang lebih selesa dalam kandang khas bertilamkan span. - My Media Hub

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.