Wanita Buat Majlis Perceraian Selepas Tahu Lelaki Yang Dikahwini 'Suami Orang'!


Buat Majlis Perceraian Selepas Tahu Lelaki Yang Dikahwini 'Suami Orang'!

BEIJING: Kebiasaannya, kita selalu mendengar majlis pertunangan dan majlis perkahwinan dibuat secara besar-besaran bagi meraikan pasangan bercinta diikat dah kemudian disatukan. Namun tidak bagi seorang wanita China ini yang membuat majlis perceraian secara besar-besaran.

China Daily melaporkan, seorang isteri di China menganjurkan majlis perceraian yang penuh istimewa bagi meraikan perpisahan dia dengan suaminya itu.

Wanita itu memakai gaun pengantin berwarna putih krim manakala suaminya lengkap sut tuxedo gelap dan pasangan itu melafazkan perceraian sebelum disusuli upacara bertukar-tukar cincin, membuka penutup botol minuman keras serta memotong kek perpisahan.

Majlis yang serba ringkas itu disaksikan oleh tiga rakan mereka.

Menurut China Daily, wanita itu tidak tahu yang dia telah berkahwin dengan suami orang sejak zaman percintaan lagi lantas dia berasa amat kecewa apabila menyedari dirinya dipermainkan lelaki itu.

Dia hanya tahu cerita sebenar apabila perkara itu dibongkar oleh isteri lelaki tersebut dan pasangan itu diminta bercerai apabila suaminya diberi kata dua oleh madunya sama ada mahu memilih dia atau wanita pertama yang dikahwininya.

Lelaki itu akhirnya memilih mengikut isteri pertama dan bersetuju meninggalkan wanita tersebut dengan mengadakan upacara khas perceraian kerana pasangan berkenaan mungkin tidak setuju dengan konsep poligami selain tentu berasa ditipu hidup-hidup. - AGENSI

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.