Fonomena Aneh Kerang Naik Di Pantai Terengganu


Kerang Naik Di Pantai Terengganu

Dungun: Bagaikan pesta itulah suasana yang dapat digambarkan berlaku di pantai Rusila, Pantai Sura Tanjung Marang dan Pantai Rhu Muda, Dungun dimana hari ini dipenuhi oleh penduduk sekitar untuk mengutip kerang di mana berlaku kerang naik darat.

Diaanggarkan puluhan ribu kerang telah naik ke pantai-pantai tersebut pada pukul 2 petang tadi yang di percayai di pukul ombak ke darat.

Seorang pengunjung yang di temui berkata, "Saya memperoleh kira-kira 20 kilogram kerang dan ada antara penduduk yang mempeoleh lebih daripada 50 kilogram," katanya kyng di petik dari harian metro.

Mohamad Shafeeq Mohamad Nasir, 19, dari Dungun pula berkata, walaupun tempat beliau mengutip kerang di Pantai Sura tidak sebanyak seperti di Pantai Rhu beliau tetapa dapat mengumpul 5 kg.

"Saya dapati kerang naik di pantai ini dalam jarak 500 meter saja di depan Kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan tidaklah banyak sebagaimana yang dilaporkan di Marang," katanya.

Post a Comment

2 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Salam...

    saya rasa ini adalah sesuatu yg luarbiasa dan kerang2 tersebut ingin memberitahu sesuatu dan ternyata ingin memberitahu tentang banjir besar yg bakal datang...

    mungkin juga... yer tak?? fenomena alam yg luarbiasa selalu berkait dengan fenomena alam yg lain...

    ReplyDelete
  2. "Selamat siang Bos 😃
    Mohon maaf mengganggu bos ,

    apa kabar nih bos kami dari Agen365
    buruan gabung bersama kami,aman dan terpercaya
    ayuk... daftar, main dan menangkan
    Silahkan di add contact kami ya bos :)

    Line : agen365
    WA : +85587781483
    Wechat : agen365


    terimakasih bos ditunggu loh bos kedatangannya di web kami kembali bos :)"

    ReplyDelete